تحول دیجیتال

 

تحول دیجیتال

 

پنج روند کنترل دسترسی که در سال آینده باید منتظر آن باشیم

نویسنده: استفان کارنی

ترجمه: حسن محمدی

 

شیوع جهانی کرونا تحول دیجیتالی در سراسر جهان را تسریع کرد که به طور همزمان تماس و ارتباطات حضوری را کاهش داده یا حذف کرده است. در عین حال، تعریف امروزی حفاظت فیزیکی برای پرداختن به تجربه کاربر گسترش یافته است، زیرا فناوری‌های کنترل دسترسی تکامل یافته‌اند تا خدمات ساختمانی بی‌شمار جدیدی را که می‌توان از طریق تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی داشت، فعال نمود. این دو عامل پویا پنج روند اصلی کنترل دسترسی را هدایت می کند.

 

بهره برداری از فناوری بدون لمس. از آنجایی که جهان در طول همه‌گیری، سمت و سوی تحول دیجیتال خود را به یک تجربه بدون لمس ( تاچ لس) تغییر جهت داد، این موارد استفاده جدیدی را ایجاد کرد که از ایمنی، امنیت، راحتی و کارایی تعاملات بدون تماس با دنیای فیزیکی و دیجیتال بهره می‌برد. شاخصه‌های بیومتریک، افزودنی مهمی به این مدل خواهد بود و امنیت و راحتی این تجربیات بدون لمس را ارتقا می‌دهد، از باز کردن درها و چاپ اسناد گرفته تا تعامل با ساختمان‌های متصل و خدمات دیجیتال مصرف‌کننده، و اجرای پروتکل‌های فاصله‌گذاری فیزیکی و ردیابی تماس.

هویت، فضای جدید است. حتی قبل از همه‌گیری، تغییرات در فضای کاری رخ داده است، زیرا دسترسی امن به محل کار کمتر توسط محیط فیزیکی تعریف می‌شود. در عوض، هویت به فضای جدید تبدیل شده بود. در بسیاری از موارد فضا از لحاظ امنیتی اهمیت زیادی ندارد. اما در برخی موارد حفاظت از این فضای جدید نیازمند رویکرد جدیدی است که هم دسترسی فیزیکی و هم دسترسی سایبری/IT را از طریق یک هویت فیزیکی واحد و راه حل مدیریت دسترسی یکپارچه می کند. به عنوان بخشی از این رویکرد، مدیریت هویت برای یک محیط امن، ایمن و نیروکار مولد به سه عنصر کلیدی نیاز دارد: مدیریت اعتبار، احراز هویت چند عاملی و مدیریت امن مراجعان و ارباب رجوع.

انتخاب های بزرگ تر برای ساده سازی امنیت. تقاضای فزاینده‌ای برای چارچوب‌های حفاظت فیزیکی ساده و مقرون به صرفه وجود دارد که فرم های چندگانه و پروتکل های ارتباطی را پشتیبانی می کنند. کارت‌های دسترسی فیزیکی مثال خوبیست. سازمان‌هایی که کارت‌های دارای ویژگی‌های چندگانه را انتخاب می‌کنند، می‌توانند مسیر مهاجرت آرامی را از نسل آسیب‌پذیر گذشته طی کنند. مثلا مهاجرت از سیستم های مبتنی بر فرکانس پایین 125 کیلوهرتز به یک فناوری مدرن و ایمن با پشتیبانی از چند برنامه. کارتخوان­‌ها نیز باید از این نوع مسیر مهاجرت با گسترده ترین طیف ممکن از فناوری‌های اعتبارسنجی پشتیبانی کنند. در حال حاضر کارتخوان های مایفر(mifare)، دسفایر (Desfire) و HID جایگزین نسل­‌های قدیمی کارت­‌های 125 کیلوهرتز شده‌اند.

کنترل تردد تسنیم
کنترل تردد تسنیم

 

راه‌حل‌های مقاوم‌سازی آینده برای بهبود سازگاری. نمونه ای از ارزش راه حل هایی که سازمان ها را قادر می‌سازد برای آینده آماده شوند، دانشگاه وندربیلت است. این موسسه در سال 2014 از HID Global برای کمک به پیاده سازی راه‌حل دسترسی به تلفن همراه با استفاده از HID Mobile Access که توسط فناوری اعتبار Seos پشتیبانی می شود، استفاده کرد. این راه‌حل در کنار زیرساخت کارتخوان شامل کارتخوان­‌های HID Signo، کارتخوان HID iCLASS SE، و کارتخوان رومیزیOMNIKEY برای مدیریت دسترسی به ساختمان ها مستقر شد. بعداً دانشگاه می‌خواست بدون به خطر انداختن زیرساخت دسترسی موجود یا امنیت آن، پشتیبانی از اعتبارسنجی را در کیف پول اپل اضافه کند. با استفاده از مدیریت کارتخوان HID ، به ارتقاء سفت‌افزار (Firmware) در کارتخوان­‌های کنترل دسترسی فیزیکی دانشگاه برای گسترش پشتیبانی از اعتبارسنجی‌­های مبتنی بر NFC در کیف اپل کمک شد.

کارت‌های شناسایی فیزیکی با فناوری جوهرافشان که گزینه‌های شخصی‌سازی را گسترش می‌دهد، ماندگار خواهند بود. تقریباً 78 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی کاربران HID گفتند که ترجیح می دهند هم کارت فیزیکی و هم شناسه تلفن همراه برای آنها صادر شود. در برخی محیط‌ها، مانند بیمارستان‌ها، کارت فیزیکی عکس دار اجباریست و برای شناسایی سریع بصری باید بر روی سینه نمایش داده شوند. در این حالت نه تنها کارت های فیزیکی دوام خواهند داشت، بلکه انتخاب های بیشتری برای تولید آنها وجود خواهد داشت.

جدیدترین چاپگرهای جوهرافشان برای شخصی‌سازی کارت‌های صنعتی، کیفیت بهتری را با هزینه کمتر نسبت به فناوری مبتنی بر ریبون، همراه با استقرار، ارتقاء و نگهداری آسان‌تر نسبت به دستگاه‌های چاپ کارت مرکزی ارائه می‌دهند. فناوری جوهرافشان همچنین مزایای گسترده‌تری از کارت‌های شناسایی شخصی‌شده و ایمن را برای سازمان‌های کوچک‌تر به ارمغان می‌آورد. این چاپگرها مطابق همان استاندارد، بر روی کارت­های PVC که برای اکثر شناسه‌های شرکتی و کارت‌های دانشگاه استفاده می‌شود، چاپ می‌کنند، اما ریبون‌های چاپ را با کارتریج‌های جوهر جابجایی جایگزین می‌کنند که استفاده و نگهداری چاپگر را ساده می‌کند و در عین حال کنترل بیشتری بر هزینه‌های هر کارت دارد.

یک محل کار در حال تغییر همراه با روش‌های جدید برای ایجاد، صدور و مدیریت هویت‌های قابل اعتماد، همچنان به تغییر کنترل دسترسی ادامه می‌دهد و ساختمان‌ها را قادر می‌سازد تا مکان‌هایی هوشمندتر و مبتنی بر داده‌های بیشتر شوند. از آنجایی که سازمان‌ها سیستم‌های کنترل دسترسی را با راه‌حل‌های ساختمان هوشمند پیشرفته‌شان ادغام می‌کنند، آنچه قبلاً راه‌حل‌های جداگانه برای امنیت و بهینه­سازی محل کار بود، در کنار هم قرار می‌گیرند تا سادگی، مقیاس‌پذیری و جهانی بودن برنامه‌های تلفن همراه را نشان دهند. در همین حال، کارت‌های شناسایی فیزیکی همچنان نقش مهمی را در کنار شناسه‌های تلفن همراه در تلفن‌ها، ساعت‌ها، مچ‌بندها و سایر دستگاه‌ها ایفا خواهند کرد و ایجاد و شخصی‌سازی با استفاده از جدیدترین چاپگرهای جوهرافشان آسان‌تر خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با سامانه چاپ کارت تسنیم و سایر راهکارهای کنترل تردد تسنیم اینجا کلیک کنید.